Fotografi : Teknik Toy Story

Fotografi : Teknik Toy Story

Dasar lelaki..nak amik juga gambar pompuan
Teknik "Toy Story" aku yang namakan sendiri atau  teknik pengambilan gambar tidak terhad pada landskap, modelling atau gambar perkahwinan.
perlu diingat dalam soal fotografi, gambar yang cantik bukan sahaja memainkan peranan kamu sebagai fotografi tapi idea. Perkara ini pernah saya terangkan dahulu.
Jom kita lihat gambar lagi kat bawah dan makna Teknik Toy Story...




Teknik "Toy Story" bermaksud amik mainan adik-adik kau orang atau anak-anak kau lalu kau orang shoot kasi nampak seni sikit...hemmm...
Lelaki yang bersifat waja!!
Apatah lagi kalau mainan itu nampak "real" , lagi mencabar imaginasi kita.
Hanya perlu tambahkan senario sahaja atau prop-prop yang tertentu kasi nampak lawa.
Teknik ini dapat meluaskan lagi peluang kita dalam ilmu fotografi.

Ini teknik pun aku dapat tahu melalui pembacaan  bukan aku tahu sendiri..

Bini aku siap marah lagi aku amik pasir kat luar rumah nak kasi askar aku nampak real.... Inilah nasib jiwa seorang fotografi terpaksa meredah apa jua pandangan masyarakat...huhuhuhu.

Lagi satu aku nak ulang nama Teknik"Toy Story" hanya diadakan oleh aku sahaja... Sajer kasi nama tu..nampak macam best ajer.....hahahhahaha
Aku bekas drift 
http://hanifidrus.blogspot.com/2011/09/seminar-pengurusan-bahan-buangan.html

Catat Ulasan

3 Ulasan

cik asam jeruk berkata…
ish igtkan ape la teknik toy story..rupenye guna toy amik gambo..keh3
THE AUTHOR berkata…
hahahhahaha...eksyen jer...kekke
ZURA CAKES berkata…
emmm..dah xde gambar nak ambekle tu..apapun menarik gak gambar tu...