Apa Itu Bounce Rate?

Apa Itu Bounce Rate?

Sumber: denaihati, 
Jom kita  belajar sesuatu yang baru minggu ini. Bounce Rate!!!
Bounce Rate aku kini dalam 74%.....giler ini..
Lepas satu masalah timbul lagi satu masalah...aduss...
Apa itu Bounce Rate?- kata Pak Google
 Bounce rate is the percentage of single-page visits or visits in which the person left your site from the entrance (landing) page. Use this metric to measure visit quality – a high bounce rate generally indicates that site entrance pages aren’t relevant to your visitors. The more compelling your landing pages, the more visitors will stay on your site and convert. You can minimize bounce rates by tailoring landing pages to each keyword and ad that you run. Landing pages should provide the information and services that were promised in the ad copy.
Maksud bahasa pasar ialah orang yang datang blog kau tapi tak baca. Masuk kejap ajer dalam masa kurang 15 saat terus belah..Blog Hanif Idrus menghadapi masalah ini dengan bounce rate 74%...

Bounce rate yang baik adalah bawah 30% atau 50%.
Bounce rate boleh di lihat menggunakan Google Analytic. Sebelum kita study apa itu bounce rate baik register dengan Google Analytic terlebih dahulu.KLik sini.

Kegagalan bounce rate melebihi 50% bermaksud blog anda adalah sampah!!!! Ayat yang kasar untuk kutuk diri sendiri...hehehehe.
Dengan traffic yang tinggi ( tinggi ker) tidak bermaksud blog anda adalah blog yang sesuai dengan pembaca anda.
Banyak sebab menyumbang kepada bounce rate ini, seperti laman yang tak cantik , loading time lembab ( macam aku punya), inlinking tiada dan entri membosankan.


Keadaan ini akan menyebabkan pagerank anda jatuh dan paling penting Alexa anda menjadi tidak menentu...Iklan Nuffnang juga akan hilang dan salah satu sebab kenapa anda tidak mendapat BE inilah puncanya!!!!!
Sekarang jom kita kurangkan bounce rate kita...atau bounce rate aku..hehehehehe.
Kata Denaihati: 
Semuanya perlukan strategi dan kerja kuat … insyallah akan terus berusaha kan bijak pandai ada berkata carilah ilmu hingga ke liang lahat. Maknanya kita tak boleh berpuashati dengan apa yang ada sekarang.



Catat Ulasan

4 Ulasan

FaizalRSD berkata…
Nice info dude.Bila aku check Alexa,selalu jugak tengok percentage bounce rate ni,tapi aku ingat makin tinggi makin bagus,haha!Ari tu dalam 70%++,arini kurang dah.tinggal 69%.
cik asam jeruk berkata…
kalau en hanif 74% saya mau 100% hihih. da buat entry tentang diri sendiri,meh jenguk2..lama baru nak buat..
Unknown berkata…
owh..
cm ni rupanya..
baru faham..
thx...
ras ank check lah plak... :)
Unknown berkata…
owh..
cm ni rupanya..
baru faham..
thx...
ras ank check lah plak... :)