No Follow Dalam Blogging- Part 3

No Follow Dalam Blogging- Part 3

Setakat ini saya rasa semua dah faham maksud "nofollow" secara rambang.
Melalui :
No Follow Dalam Blogging Part 1
No Follow Dalam Blogging Part 2

Saya ada menerima soalan  seperti:
a) Kenapa nak tulis rel="nofollow"
b) Dari mana datang no follow ini. dan macam-macam soalan SEO yang aku terima.
Nasihat aku jangan tanya!!! hahahahahaha.
Lagi kau tanya lagi pening....sebab kita ni bukan pelajar programming atau webmaster yang belajar benda-benda ini.
Termasuk aku sekali  ler.....
Yang perlu kita fahamkan ialah bagaimana fungsinya.....

Jom lihat bagaimana nak confirm apa yang anda buat tu betul. Mesti ada verification.
Aku rasa melalui 2 tutorial aku tentang rel="nofollow", anda semua dah faham dan aku harap telah membuat praktikal mengenai benda ini.
Bagaimana kita nak buat verification, rel="noffllow" yang anda buat itu betul.
Terdapat 2 cara yang boleh kita buat dengan menambah add-on aplikasi dalam Web-Browser:

Mozillla Add-On
Install Widget ini dalam Mozilla web- browser anda.
Bila anda dah install nanti semua "nofollow" akan digaris warna merah termasuk gambar, banner dan URL yang anda tulis.


Google Chrome Add- On
Install Widget ini dalam Google Chrome web-browser anda. Bila dah install maka semua "nofollow" akan dikotakkan berwarna merah ( putus-putus).

Jika anda buat dan dapati tidak keluar seperti yang saya cakapkan ini maka ada kesalahan yang anda lakukan.
Kesalahan kecil yang mungkin anda lakukan ialah:
a) salah taip ------rel+"nofollow" ---tersalah tekan butang shift.....
b) jarak a dan rel----arel="nofollow"href------- jangan cantumkan ayat tuu..
Itulah kesalahan yang sering aku lakukan ....hehehehehhe.

Catat Ulasan

3 Ulasan

FaizalRSD berkata…
Semua nofollow yang aku jumpa masa edit HTML aku gantikan dengan dofollow.Betul ke mcm tu caranya?
THE AUTHOR berkata…
betul....!!!
janji jgn salah taip do follow ..hehe
rel="nofollow"
THE AUTHOR berkata…
aku pun sama semua aku dofollow..biasanya dalam HTML kebanyakkan ialah google linkage seperti widget label, follower...semua nofollow..