Gempak: Google + Share Button Naikkan Pagerank

Gempak: Google + Share Button Naikkan Pagerank

hanifidrus
Saya pernah membuat satu entri dahulu bahawa Google + memberi impak yang besar kepada SEO anda dan ternyata benar kerana jika kita lihat semua blogger yang mempunyai pagerank  (PR) yang baik ia mempunyai ramai yang telah Google Share .

Di blogspot sekarang, baru-baru ini tanda ini dah muncul di atas sekali jika anda buka blog yang mengguna blogspot, nampak tak?
Ini menunjukkan Google serius untuk promosi Google Plus mereka.

Dan semalam saya terkejut Bloglist saya yang tiada apa-apa link mendapat PR1...pening.
Bila saya lihat rupanya bloglist saya ramai yang klik Google Share berbanding blog ini..sedihnya...huhuhuh

Suruh rakan-rakan anda klik google + share tu tapi mereka mesti ada Google + akaun ler...hehehehehe.
Dan untuk blogger adalah wajib untuk daftar Google + ( klik link Google + jika ingin memahami apa itu Google +)

Apa kata untuk hari ini kita klik Google + share button masing-masing.
Anda klik Google + Share kat atas tu dan saya akan klik anda punya.
Tapi tolong komen kalau dah klik Google Share kat atas yek..

Kalau tak percaya pergi ke blogger-blogger pagerank yang baik-baik punya dan lihat Google + Share button. Berapa ramai yang dah share?
Dan kemudian kenapa baru-baru blogspot munculkan Google + Share button kat atas tu?

Selamat mencuba dan ramai yang tanya saya apa itu pagerank?
Saya rasa esok saya akan buat entri pasal ini, tapi untuk pengetahuan asas anda boleh klik link biru pagerank tu.



Catat Ulasan

10 Ulasan

Izwa Kamaruddin berkata…
maasih lagi kurang paham..mgkn saya perlu baca lebih perlahan dan lebih banyak kali baca utk memahami nyer..
Asmar Arafad berkata…
saya rasa saya faham, dah klik google + untuk hanif idrus
Cikrosecute berkata…
nasib baik dah daftar hihihi
Unknown berkata…
huh..nak kena daftar nie..
Aimacomel berkata…
daftar then kena buat apa tu abg hanif? apa function dia ye? masih byk yg saya xtau ni
zareliqa afiqa berkata…
macam mana nak letak g+share nie kat blog erk?
Unknown berkata…
dah tolong klik google+ tu...

macam dah faham... tapi tetiba rasa macam tak faham pula...

kena banyak menuntut lagi ni...
wantie berkata…
dah ada google+ ni. tapi kan tak berapa nak faham. smartphone ni asyik bagi signal je. org tu add org ni add.

saya pun add dorang semula. apa faedahnya menda google ni pun saya blurrrr..
JR berkata…
Saya dah daftar google+ dan dah klik g+ share dgn hanif...Saya daftar saja tapi sejujurnya tak mahir sangat dgn g+ ni...hihihihi...
Firdausy CiLiKku berkata…
bagus utk di share nih.. thanks bro