Bagaimana Mendapatkan CPUV Nuffnang

Bagaimana Mendapatkan CPUV Nuffnang

Salam Satu Blogger. Akhirnya formspring aku dah berfungsi. Aku nak jawab soalan ini ..hehehehe
Soalan:
Selalunya dikatakan untuk momohon BE dari Nuffnang kita digalakkan menghantar tiket ke Nuffnang. Dan selepas itu apa yang patut kita buat?

Terima kasih kepada saudara tentang soalan ini. Persoalan ini merupakan salah satu pertanyaan yang popular dikalangan blogger-blogger.
Dan iklan yang sering dikejar oleh blogger ialah BE atau nama terbaru CPUV.
Turutan dalam pemberian iklan mula-mula ialah CPC, CPUV dan akhir sekali  Sponsor Post.
CPC secara ringkas ialah iklan jika klik dapat RM.025. Ini semua orang dapat!!
CPUV dimana pengiklan memilih blog anda untuk mengiklankan produk mereka di banner Nuffnang. Pendapatan sebulan satu iklan boleh mencecah RM80. Jika 4 CPUV dah banyak masyuk..hehehe
Sponsor Post ialah anda kena membuat entri tentang pengiklan yang mengupah awak. Ini bayaran memang tinggi ler. Aku tak rasa lagi.hahahahaha
Hari ini saya nak bercerita CPUV, ini yang biasanya kita dapat.

Terdapat beberapa kaedah yang disarankan untuk memperolehi CPUV:
Survey form
Sentiasa updated survey form anda. Ini amat penting kerana mana-mana pemilihan pengiklan bergantung pada borang survey anda. Sebagai contoh jika dalam borang survey anda menklik pengunjung anda wanita berumur 18-24 tahun, anda layak mendapat iklan telepon ker, iklan pad ker dan sewaktunya dengannya.

Hantar Tiket
Pastikan tiket dihantar ke Nuffnang untuk bertanya kenapa anda tidak memperolehi CPUV.
Kenapa perlu hantar tiket? Sebab blogger yang join Nuffnang bukan satu tapi ramai. So harapannya ialah dengan menghantar tiket ini Nuffnang akan terperasan blog anda dan kemudian ia akan memberi iklan CPUV kepada anda.

Selepas itu hanya perlu menunggu sahaja, anda tidak boleh membuat apa-apa kecuali menunggu sahaja..hehehehehe.

Do and Don't:
Politik

Selain itu jangan sesekali tulis entri berbau politik..Nuffnang memang tak suka. Dulu aku minat gak tulis tentang politik tapi sekarang minat aku dah beralih kepada santai dan blog triks.
Lagi best dapat kutuk blogger lain punya widget dan termasuk kau kena kutuk sekali..hehehehehe.
Jangan tulis tentang politik kalau kau nak CPUV  ini.... ( Ini rules paling penting)

Iklan Lain
Adakah anda meletak iklan lain selain Nuffnang di blog anda. Jika ada, tolong keluarkan dengan segera. Nuffnang tak suka ada pesaing dalam blog yang sama.
Memang sah-sah kau takkan dapat CPUV tapi untuk mendapat iklan CPC RM0.25 layak kot.. hehehehe

Kedudukan Iklan
Susunan dan kedudukan iklan kau pun main peranan penting dalam menambat hati Nuffnang. Letakkan ketiga-tiga banner yang diminta oleh Nuffnang.
Macam mana nak letak. Klik Sini


Selain itu terdapat beberapa soalan yang sering ditanya.
a) Adakah saja memerlukan traffic 300 unik ke atas untuk memperolehi CPUV?
Sebenarnya saya sendiri pernah membaca blogger yang traffic ciput pun memperolehi CPUV. Tetapi jika anda ada 300 unik visitor maka anda patut mendapat CPUV.

b) Adakah jumlah entri penting dalam  Nuffnang?
Sebenarnya saya sendiri pernah membaca blogger yang mendapat CPUV walau pun jarang updated Nuffnang. Tapi jika anda sering updated entri maka anda layak mendapat CPUV.

Pendek kata jika anda amalkan Do and Don't Nuffanang itu potensi untuk mendapat CPUV amat tinggi. Selain kita tak boleh membaca kehendak Nuffnang ini.

Tempoh hari sebelum Nuffnang tukar layout, saya mendapat BE dari bulan November 2011 hingga bulan  May 2012 tanpa putus dan pernah dapat 4 BE sebulan. Lepas tukar layout terus  tak dapat-dapat serta status Gillerati saya hilang.
Hantar tiket tanya kenapa.
Dapat status Gilerati tapi CPUV lak tak dapat-dapat. Hantar tiket lagi, tanya kenapa tak dapat?
Bulan August rasanya baru dapat itu pun satu CPUV setiap bulan...huhuhu.

Sebenarnya banyak opsyen lain selain Nuffnang ni tapi Nuffnang ini banyak kategori untuk membina pendapatan. Kalau dah dapat Sponsor Post, dah boleh masuk riban-riban uang. Sebab tu aku setia dengan Nuffnang. Lagipun Nuffnang kita ada Churp Churp yang memberi pendapatan tambahan!!

Sebenarnya mencari uang amat penting dalam blogging. Sebab ia memberi kita semangat berblogging. Target nak dapatkan 300 unik visitor untuk dapatkan CPUV mahu tak mahu anda terpaksa buat entri dan blogwalking. Itu kebaikan yang saya dapat!! Betul tak?

Saya harap penerangan ini dapat membantu saudara blogger saya lebih memahami tentang Nuffnang ini.
Thanks.

Catat Ulasan

29 Ulasan

Unknown berkata…
time ksg sbb kongsi info yg bguna nih :)
Anisa Anuar berkata…
sama la...saya pun konpius pasal ni...tak merasa pulak tu...hehehe...mungkin dh taw kot mne silap...thanks!!!
ayut berkata…
nice info~
FOLLOWER MEN PERANAN TAK?
Unknown berkata…
terima kasih .. tak prnh dpt BE ... byk kali anto tiket. tiket bus jerk blom anto. heheheh
ct cheery berkata…
umm..info yang bermanfaar..tq
Cik Bayan berkata…
VERY INFORMATIVE FOR BLOGGER LIKE ME...tq
Unknown berkata…
baru lepas hantar tiket kat nuffnang kelmarin...
Unknown berkata…
he3...thanks for info bro hanif....nampak kejelasannya...walaupun remy masih blur pasal ticket tu....ticket tu kena buat entry ker???
Asmar Arafad berkata…
Blog dah berwajah baru hmm...cantik
thanks for sharing masih belajar dan mahu faham...
wantie berkata…
ooo.. baru tau. hantar tiket tu saya tak pernah buat pun. paih ni nak hantar la..
wat muka tak malu tanya nuff .

terima kasih bagi info.
Unknown berkata…
tiket tu ape pulak?
mrs eyza berkata…
saya sangat la lama menunggu amaun cukup hingga insyaAllah bulan nie akan cash out.. cuma nilainya tak banyak mana lah.
Unknown berkata…
saya xpernah dapat.. kurg aktif skrg,.. bz sgt..
Unknown berkata…
Thanks for sharing.. :)
haryati berkata…
erm...macam tu ye...bagus jugak ye...
tq coz sharing info ni....
Unknown berkata…
bagus nih..husna pon x pandai sgt bab2 nih..=)
boni kacak berkata…
patutlah aku tak dapat BE..iklan aku tak cukup rupanya.hahaha
TiranaAduka berkata…
kompom kencang earning bro hanif.. Bila nak blanja? Huhuhuhu
Pha Is berkata…
owh. patutlah tak penah dapat.. hehe
wanayu berkata…
wah menarik info nye..
Fauzi Blues berkata…
Betul ke UV 300 atas bleh dpt cpuv? Tak tentu juga kot..
Unknown berkata…
abg hanif..nak tanye...

yumida dah sent survey

then kluar status camni:
Survey was completed successfully. Please visit the Add Ads page to get the code to be placed on your blog.

perlu ke kita ganti dgn kod baru tu? kan kod nuff kat blog tu dah ade. ker memang perlu ganti kod baru? yumida kurang arif la bab ni. x pnh lg dpt cpuv. huhu
nora razalli berkata…
thanx share..
nk rjin hntar tiket.
hahaa :P
Unknown berkata…
info yang sangat2 berguna..thanks banyak2
Unknown berkata…
Baru saya faham sekarang :)
intandayani berkata…
Penerangan pasal cara nak dptkan CPUV kat blog ni paling sy sng nk faham..