Gunakan Iklan Bidvester Untuk Semua Blog

Gunakan Iklan Bidvester Untuk Semua Blog

 Bidvester

Saya pernah membuat artikel mengenai  Bidvester dan beberapa iklan Pay Per Click yang lain. Kali ini saya ingin bercerita tentang Bidvester iaitu sebuah syarikat pengiklan yang membayar dengan nilai USD.

Keistimewaan Bidvester ini ialah ia membenarkan seberapa banyak blog yang anda miliki diletakkan di dalam satu akaun. Seperti gambar di atas saya melakukan eksperimen dengan membuat beberapa blog dan masukkan iklan Bidvester ke semua blog tersebut.

 Bidvester

Untuk menambahkan URL blog baru anda hanya perlu klik Add New Bidvester dan kemudian masukkan URL baru blog anda. Sebenarnya menggunakan Bidvester ini amat mudah sekali.

Terdapat dua kawasan yang anda perlu ketahui iaitu Publisher Center dan Referral Center.
Untuk penambahan URL gunakan Publisher Center iaitu anda adalah sebagai jurujual pengiklan yang meletakkan banner iklan di blog anda.

Manakala  Referral Center ialah anda promosikan Bidvester dan setiap klik mereka yang mendaftar anda akan mendapat imbuhan wang. Pendek kata anda menjadi wakil affliate Bidvester.

Berbalik semula kepada topik asal kita, melalui gambarajah yang pertama kita dapat melihat prestasi kesemua blog anda melalui sebuah akaun yang mudah.

Dimanakah akaun URL yang mempunyai impression yang tinggi dan mana akaun yang tidak tinggi. Maka anda boleh membuat perancangan untuk membaik pulih akaun yang tidak aktif melalui beberapa strategi.

TETAPI Bidvester  ini tidaklah sebaik Google Adsense dimana dengan menggunakan satu kode iklan kita boleh tepek kesemua blog yang kita ada. Masalahnya Google Adsense ini sukar nak dapat approval tetapi Bidvester ini adalah alternative terbaik menggantikan Google Adsense.

Lagi satu yang aku suka tentang Bidvester ini ialah ia mempunyai fungsi Pop Up yang iklan keluar semasa kita buka blog seseorang. Iklan Pop Up tidak mengganggu sangat berbanding H12 dan tak seksi..ahaks..

Akhir sekali kalau anda berminat nak sertai Bidvester, klik logo di bawah ini. Ia adalah banner untuk referral Bidvester dimana saya menjadi wakil affiliate Bidvester.  Kalau anda join, saya akan dapat sedikit imbuhan...hahahahhaa.




Catat Ulasan

4 Ulasan

Kamsiah yusoff berkata…
status nuff akan bertukar jd non-glitteri??
Izwa Kamaruddin berkata…
BARU NAK TERJAHHHH
Tanpa Nama berkata…
tqvm hanif atas perkongsian ini..