Jom Serbu Blogger Baru - 150 URL Blogger baru.

Jom Serbu Blogger Baru - 150 URL Blogger baru.

Ini bukan segmen aku yang sibuk-sibuk nak buat serbu-menyerbu ni...
Bukan entri give away kerrr...
Bukan entri nak tambah backlink....
TETAPI
Nak kasi 150 URL blogger baru untuk anda blogwalking dan cari followers.



Iaitu dari blogger pagerank 3  Ben Ashaari  yang paling aku suka.
Sebab dia tak tamak backlink kot..Kalau kau check external link dia nak dekat beratus-ratus juga.
Tapi pagerank tetap 3. Kenapa?

Macam aku katakan dulu ..win-win situation. Kau tempel banner URL Ben Ashaari kat blog kau..dia dapat backlink dan kau dapat kawan-kawan baru melalui segmen-segmen beliau.
So walau external link dia banyak tapi backlink dia lagi banyak maka no hal bro..Aku jangka mahu beribu kot..aku dah check 1000 backlink...pehhh - rasa lebih lagi ni.
Nak check backlink klik ini

Lupakan tentang backlink..apa yang nak katakan ialah blog Ben Ashaari ada senarai 150 blogger baru yang kau orang boleh lawat dan klik dan follow. Dia dah tulis sikit punya panjang, dalam entri beliau Senarai Penuh Serbu Blog Baru.
Ben ada 2 blog rupanya- senarai ni kat Ben Ashaari 11 - ini pun pagerank 2


Apa nak buat:
a) Kau klik semua 150 senarai  blogger baru tu follow dia orang - jangan lupa tulis kat shout box" i follow u , u follow balik yek" ( lebih kurang mcm tu).
Ada link yang dah broken - mungkin blogger tu dah delete entri tu kot
b) Selepas kau klik, kau akan masuk blog newbies ni.. kau komen ( mesti komen).
c) Semasa kau komen dalam komen blogger baru tu mesti ada komen-komen lain...kau jelajah semua komen tu dan pergi ke blog-blog pengomen ( bukan beromen yekk...hehehehe)
d) Dah habis jelajah, kau pergi balik Blog Ben Ashaari ni...klik  lagi senarai no 2 lak...
Dan seterusnyaaaaaaaaa....
( aku kira-kira....kalau kau rajin dalam masa 1 minggu siap kot)
Dan jangkaan aku ...senang -senang kau dapat follower dalam beratus2
Tak yah pening-pening mana nak cari blogger-blogger baru..


Kenapa:
a) Kena tulis i follow u , u follow balik yek" 
Kerana memudahkan komunikasi ..sebagai tanda kau lawat blog dia orang dan kau berterus-terang nak dia lawat blog kau lak.. Itulah fungsi shoutbox ( kalau anda tak ada, baik buat)
b) Kena komen
Ada komen box yang dofollow..dan aku rasa blogspot setiap kali kau komen dapat backlink kot..Itu aku tak pasti..tapi apa salah mencuba..
Ini tips - kalau komen kau pilih Name/URL - sebab kalau dia orang klik komen kau terus ke blog kau. Senang sikit. Dan paling penting dapat backlink URL kau...

Kesimpulannya...untuk semua blogger baru gunakan benda ini..
Aku tak dapat apa-apa pun promote Ben Ashaari ini..lainlah kalau dia teringin nak letak URL aku kat bloglist dia ...hehhehehe.
Setakat ini yang aku tengok entri ini yang terbaik untuk tambah follower dan memudahkan kita nak blogwalking. Tak  yah pening-pening.
Kalau nak tambah pemahaman boleh baca eksperimen aku dalam entri aku Follower 200 Tercapai

Dan kalau anda semua ada baca entri ini. ..link kan entri ini ke blog kau orang.( bukan copy).Agar rakan-rakan lain dapat maklumat ini...Dan secara tak langsung aku pun dapat backlink dan followerssss....
Dan anda juga dapat follower free....
Boleh kan..Thanks
Ini nama Win-win Situation...

Tapi paling best si Ben lerr...dapat pageview gila-gila kalau semua serbu entri dia ni...
Harap-harap Ben tak marah aku.....
Aku punya stail kalau dia blogger yang baik..apa salahnya kita promote..no problem..
Lupa lak-- Nama aku pun ada dalam senarai tu,  no 112...muhahahahahha

Selamat Blog walking yang memenatkan....
Apa yang aku kata tentang backlink ini jangan fikir sangat, aku pun bukan betul . Tulis pukul 1.00am, yang penting blogwalking...blogwalkinggg...nanti backlink tu datang sendiri. OK


http://hanifidrus.blogspot.com/2011/09/training-ohsas-18001-hiradc.html

Catat Ulasan

13 Ulasan

cik asam jeruk berkata…
wah tenkiu2 en hanif. entry yg sgt berguna. sy mmg ngah nk blogwalking ni..kekeke
Unknown berkata…
wah2..bagos niy..huhu..
en.ben mmg blogger femes dh..huhu..
M Firdaus Mohd berkata…
sangat berguna! tools backlink tu paling best, tak pernah tahu pun. tq brah.
THE AUTHOR berkata…
ok no hal punya...
tolong kawan-kawan ..
Aku oun sedang peast bw..nak pageview 100,000..huhuhu
C`ayob.com berkata…
ok bah kalau ko bro hehehe...waaa ini kali pertama aku datang kat blog ko..mantop lah....


upsss tiba-tiba commnet ini, lupa nak kenalkan diri.....salam kenalan dari cayob!...c`ayob follow sini 

Alang-alang saya datang ini, Kalau sudi kunjung2 sya di blog yang tak seberapa ini.........tak follow pun tak ape...janji awk datang, Inys Allah.

http://cayob.blogspot.com/
bella luna berkata…
wah,best2,.hujung minggu nie boleh bw sakan,hehe,.thanks for the info,follow sini;)
haha..memang tgh free ni..so..jom blog walking!...
Sini pon ley Follow k..=)..
Sipelukiswarkah.blogspot.com
THE AUTHOR berkata…
jom kita ramai-ramai lawat-melawati...
munaweera berkata…
blogwalking nie memang best coz banyak benda baru kite akan dapat.. silalah walking2 ke blog sy..
(munaweera.blogspot.com)
nia berkata…
blog abang ben memang fofularr..hehe