Hanif Bloglist PR1 !!!

Hanif Bloglist PR1 !!!


Terkejut...sebab kelmarin masa aku check Hanif Bloglist  masih PR0 dan semalam tetiba dapat PR1.
Malahan aku dah luahkan perasaan aku kecewa kerana Bloglist aku gagal dalam eksperimen mendapatkan PR1.

Mahu  taknya selama 4 bulan aku dah buat bloglist ini dalam mencari penyelesaian dalam mendapatkan pagerank dan resultnya aku gagal . Tetapi tetiba Google semalam kasi PR1 kat blog kedua  aku. Syukur Alhamdulilah!!!Selesai sudah perjuangan 4 bulan eksperimen PR1 untuk Hanif bloglist.....

So untuk mendapat kan PR 1 aku dah jumpa trick dan tips nya. Ini aku akan buat satu entri khas bagaimana mendapatkan PR1 secara  mudah.

Jika dilihat pada Hanif Bloglist tidak mempunyai traffic langsung, traffic hanya bergantung pada rakan-rakan bloglist yang lompat ke bloglist Hanif dan kemudian ke Hanif blog.
Kedua tiada entri!!! Entri yang ada hanya aku pingkan URL rakan-rakan blogger ke ping.busuk setelah aku create link ke blog ini. In iadalah sebagai memenuhi janjji kepada rakan blogger yang exchange bloglist dengan Hanif Blog.
External link pula sebanyak 415 !!! Banyak tu tetapi backlink hanya dalam 37 jer kalau refer kat Alexa lerr..
External link yang banyak tu adalah dari bloglist rakan-rakan Hanif Blog !!!

Oleh itu bagaimana boleh dapat PR1 dengan tiada entri, tiada traffic beribu dan malahan punyai external link yang banyak.

Walau apapun seperti yang saya janjikan PR1 ini adalah hadiah kepada rakan-rakan blogger yang exchange bloglist dengan saya selama ni. Tuduhan yang mengatakan bloglist Hanif adalah blog spam atau Blog hantu untuk mendapatkan link untuk Hanif Blog dapat saya tempiskan...Lega rasanya..
Kerana Hanif Bloglist ini saya pentingkan sama seperti blog utama saya ini....

Bermula dari semalam , semua rakan-rakan blogger yang ada exchange bloglist dengan Hanif Bloglist akan mendapat page juice PR1.

Eksperimental PR1 saya telah selesai... cuma rasa terkilan sebab eksprimental PR2 untuk HanifIdrus Blog tak berjaya. Walau apapun untuk semua rakan blogger yang masih belum mendapat PR1 saya boleh terangkan bagaimana mendapatkan PR1 dengan mudah.

Jika Alexa Rank hanya bergantung pada entri manakala PR1 hanya bergantung ......tunggu entri ini.
Jom exchange bloglist dengan HanifIdrus blog....kekekekeke.


Sekarang aku tengah study Hanif Idrus Blog untuk dapatkan PR2... bulan Jun ini Google akan kemaskini untuk pagerank...Jom kita sama-sama terjah Google.....
Bersama-sama kita majukan blog kita....!!!! Dan sama-sama kita bertukar idea!!!

Catat Ulasan

13 Ulasan

teratai berkata…
tahniah dah dpt PR 1...tengoh tunggu entri itu ya!
bsyok berkata…
http://bsyokonline.blogspot.com/ terdapat Cannel online ASTRO ARENA ,ASTRO CERIA, ASTRO OASIS ,ASTRO PRIMA ,AXN ,DOCUMENTARY TV ,E-KOREA ,FOX MOVIE, HBO ,MALAYSIA YOUTH Tv . RTM TV 1 ,RTM TV2 ,TV 3 , TV 9.dan radio online
Tanpa Nama berkata…
macam mana nak guna Alexa Rank eak... :D
jahajahatable berkata…
saya noob...boleh explen ape itu pr 0,1,2 ? what is that? first time dengar.....plus sy blogger baru
THE AUTHOR berkata…
semua soalan itu akan saya jawab...kebanyakan tentang entri saya dah buat...
Boleh check kat sitemap bawah label Alexa/bloglist
Nanti saya jenguk bloag anda semua dan kasi URL nya
Tanpa Nama berkata…
tahniah.. syieda bab2 ni memang xtau ape2.. maen hentam kromo je.. hihihih =.=
Azlan Strider berkata…
ilmu masih tak cukp tinggi untuk membantu bro hanif utk mendapatkan PR1..hehehe

p/s: sekali baca macam PRU13 plak..hehehe

Regards,
-Strider-
Unknown berkata…
salam..
tahniah yer..x sia2 usaha..smoga brtambh maju yer.. :)

trima kasih atas tip ping blog tue jgk..:)
ratu zuleyqha berkata…
dh mlm baru dpt singgah sini.. btw, congrates !! (:
beckhrooy berkata…
google dah update page rank Mei 2012, lbh awal dari ramalan ramai
OKje berkata…
Encik Hanif.... saya masih blur lagi... siannya...he...he..