Samsung Galaxy Note NT-7000 Milikku

Samsung Galaxy Note NT-7000 Milikku

 Galaxy Note Nt-7000

Samsung Galaxy Note NT-7000 milikku. Akhirnya aku telah memilik smartphone yang aku idam-idamkan.
Dahulu aku pernah buat entri untuk membeli Galaxy Tab tetapi disaat akhir aku menukar kepada Galaxy Note NT-7000.

Pertama-tama sekali ialah perbezaan kedua-dua harga amat besar...hehehehehe.
Lagi satu kalau aku beli Galaxy Tab fungsinya agak terhad kerana aku tak boleh bawa kemana-mana.
Paling-paling tinggi pun hari Sabtu dan Ahad sahaja aku boleh guna...

Lagi satu Galaxy Note ini aku boleh anggap sebagai handphone, so penggunaannya agak menyeluruh.
Kelebihannya ialah aplikasi kameranya juga agak bagus dengan 8 megapixel serta ada flash.
Sesuai jika digunakan masa kerja jika aku perlu ambil gambar.

Walaupun Galaxy Note agak besar tetapi muat masuk kat seluar kerja aku...hehehehehe. ( bukan dalam seluar!!!)
Aku kan pakai seluar technician poket tepi dan boleh muat selit handphone tu..hehehehehe.

Fungsi internetnya memang memuaskan hati aku, ini rupanya smartphone. Sebijik macam PC aku, semua aplikasi web boleh dilakukan dalam smartphone ini....
Aku belum pernah pakai, so agak gayat bila tahu benda-benda macam ini...hahahahaha.
So blog aku sekarang dah mempunyai alternative untuk dilihat oleh aku walau dimana-mana sahaja.

Selain itu boleh berlagak...muahahahaha.
Kalau Galaxy Tab, tak munasabah kalau aku bawa ke kilang.
Tapi kalau Galaxy Note munasabah gak aku bawa ke tempat kerja. Handphone katakan!!
Manusia ini tak lari dari berlagak....kekekekeke.

Masalahnya aku tak pernah pakai Samsung. So aplikasinya agak memeritkan otak aku..
Sampai sekarang kalau orang call aku, masih tak boleh nak jawab...
Aku ni sebenarnya pengguna Nokia dan Handphone China sejati.
Semua aplikasi dengan hujung jari aku ajer.
Kalau ada sesiapa pakai Handphone China, biasanya tak boleh surf internet, aku ada buat tutorial bagaimana nak onkan internet handphone China kalau guna Maxis atau DiGi.

Tapi sebenarnya Galaxy Note NT-7000 dah lebih setahun di pasaran dan Samsung dah upgraded smarphone dia hingga terkini Samsung Galaxy S3.
Tapi keseluruhannya Galaxy Note NT-7000 ini masih releven digunakan sesuai dengan harga mampu beli aku...
Akhirnya tercapai gak niat aku nak beli smartphone..!!!
Semua aku paham cuma aku tak faham apa benda tu andriod-andriod ini....

Catat Ulasan

14 Ulasan

Izwa Kamaruddin berkata…
waaahh...tahniah dh dpt gadjet impian..hehehe..lepas ni berbelog la sentiase jwb nyer! :)
Unknown berkata…
tahniah la anda berjaya...boleh berlagak la lepas ni..heheheee...sy jugak xmampu beli lg...tolong lah hadiahkan satu...hhhhhhaaaaahahahhahaa
Unknown berkata…
wah2 sudah upgrade..bole la b'blog depan smartphone je lepas nie..hehe
miloaiskurangmanis berkata…
wahhhhh!~ best banget nokkk!
Unknown berkata…
tahniah2 dah dapat smatpon idaman :B explore laa pepuas smatpon tu yek!
izla berkata…
welcome to smartphone..
meh bagi pinjam sy seminggu, saya ajar guna..hahhaha
Korn Ahmad berkata…
wah masyukkk...!!!!! canggih tu.. nnti boleh edit2 gmbr gune enset..
*aku tau sebab tgk iklan kat tb tu boleh crop2 gmbr lagik.. canggih ni.... mohon hanif buat contest, menang dapat galxy note ni okeyh gak.. hahaha
MalizaMah berkata…
agak2 .... kalau guna prepaid...
hotlink or digi ok?
Azlan Strider berkata…
kawan aku ade sorang pakai galaxy note..memang best giler bro..hehe..i think its better than iphone..hahaha

Regards,
-Strider-
mumui berkata…
dah ade hp baru la ni.. hehehe...
Cikrosecute berkata…
wah!!!memang masyukkk....nanti rajinlah berblog hihihi tahniah!!!
Miss Purple Ungu berkata…
tahniah ye hanif
satu geng galaxy note la kita hehe ;)
adarain berkata…
hahaha, tahniahla dah ada galaxy note..aku pun tak mampu..
papepun, android tu serupa macam ubuntu, windows juga...cuma android ni lebih kepada hp sahaja..

http://bahrain-info.blogspot.com/2012/07/nyah-toksin.html
Tanpa Nama berkata…
info yg baik utk saya sbb saya pun sdg mghadapi isu yg sama... Tq2