Eksperimental Google + Sebagai SEO

Eksperimental Google + Sebagai SEO

2012 Tahunku Yang Kacak
Salam Satu Blogger buat semua. Hari ini nak bercerita tentang SEO pula..hehehhehe.
Ingin diingatkan aku bukan pandai SEO tapi suka menkaji SEO ini...
Orang putih kata try and error....tapi selalunya error ajer..hahahahha

Aku pernah acapkali katakan bahawa Google + ini sebagai salah satu aspek SEO Google pada masa datang dan kini amat terbukti apabila blogger-blogger Malaysia sudah mula mempergunakan Google + ini sebagai salah satu aspek SEO mereka.

Sebagai contoh Denaihati yang membuat pertandingan  I-Phone 5 dia yang dikira melalui Google + dan baru-baru blogger Hasrul Hassan ( HH) membuat entri tentang Google + sebagai trafik dan kepentingannya kepada Google itu sendiri.

Kenapa Google + amat penting kepada Google. Boleh baca di sini.
Jika nak mendafter Google Plus klik sini
Google Plus Increase pagerank --klik sini 

Baru-baru ini aku kesempatan join satu kontest SEO dari blogger Spudin.
Tajuk kontest ini ialah 2012 Tahunku Yang Kacak
Aku ambil kesempatan untuk join kontest ini untuk menguii kekuatan Google + ini sendiri.

Pertandingan ini ialah untuk melihat kekuatan keyword 2012 Tahunku Yang Kacak ini dan entri siapa yang berada dalam carian pertama dalam carian Google!!
Walau apapun bergantung pada pihak penganjur untuk memilih samada SEO atau entri mereka yang terbaik..

So kontest ini akan berlangsung sehingga hujung tahun ini dan aku nak meminta pertolongan rakan-rakan blogger untuk Klik Google + aku  dan share entri aku ini. Di ENTRI INI.
Dan aku mengucapkan ribuan  terima kasih kepada rakan-rakan yang telah menklik Google + aku ini.

Jom kita bersama-sama belajar tentang kepentingan Google + ini dan jika entri aku berada dalam kedudukan 1 -10 maksudnya Google + ini berjayalah. Betul tak..
Tapi aku memerlukan rakan-rakan klik Google + aku ini untuk aku mengesahkan eksperimental ini...

Kalau kata nak menang, agak susah kerana ramai blogger otai yang bertanding dan ditambah dengan domain sendiri..huhuhuuhu. Tapi sangat menarik  kerana dari kontest ini kita boleh belajar sesuatu yang baru. Sebab tu aku join kontest ini.

Salah satu cara untuk mengatasi mereka adalah mempergunakan kepentingan Google + yang ramai tak tahu lagi keunikkannya...hahahahhahaha. ( Itu pendapat aku....dan sekali lagi memohon rakan-rakan mengesahkan kajian aku ini).

Jika berjaya:
a) Blogger sudah boleh boost up setiap entri mereka mempergunakan Google + ini terutama entri berkaitan blogshop.
b) Kedua anda boleh memperbaiki pagerank dan traffic tambahan kepada blog anda.
c) Dengan sharing Google + ini ..fungsinya sama seperti Facebook dimana maklumat akan tersebar lebih luas.
Inilah tujuan eksperimental aku.





Catat Ulasan

20 Ulasan

Niza Romli berkata…
sy pun ada g+ tp dah tak penah buka
Unknown berkata…
eksperiment yang menarik ni... :)
Unknown berkata…
larh..
baru tahu..
thanks info..
nk wat lah kjap lg..
boleh klik g+ hanif nnti :)
Eiqa Almond berkata…
Rajin nyeeee..
Eyh, goodluck untuk yang kacak2x tuu.. :)
lepakk.com berkata…
Kajian yang bagus...
Mungkin benar juga kata saudara
Unknown berkata…
susah nak maintain SEO..selalu kalah..
Aimacomel berkata…
+1 faham tak faham je pe benda tu.. tp teruskan bermain SEO abg hanif. Nanti confirm abg hanif boleh =)
I trust U! =)
Unknown berkata…
banyak perkara yang saya tak tahu tentang google, tahniah Hanif sangat berjaya meneroka dunia google, terbaru saya klik Pageviews blog Pesona rupa2nya kita dapat kesan traffik kat sana..rasa nak belajar lagi hal ggogle seo..hehehe
Diari Maya berkata…
tataw la ttg SEO ni, CEO tau la...hee
Unknown berkata…
baru remy tahu...... pasal SEO nie...
thanks bro for info.....
Cikrosecute berkata…
kita pun ada hihihi
boni kacak berkata…
makin pening ak dengan ilmu seo ni..hehehe
THE AUTHOR berkata…
Terima kasih semua!!!
MalizaMah berkata…
leeza clik g+ kat bawah tu....
apa2pun all da best k. tak join contest ni pun.. lain kali klik pun tak per kan...
Blog Santai berkata…
Thanks hanif for the tip top tips...
Unknown berkata…
bagusnya..=D

husna dah klik buat kali kedua..=)
maszull berkata…
assalamualaikum hanif....mekacih yer...:)
OKje berkata…
Pening kepala nak memahamkannya nep...blur memanjang!
Unknown berkata…
bestnye jadi denaihati. patut mencontohi ni.