Kemas Kini Bloglist Dan Segmen

Kemas Kini Bloglist Dan Segmen


Salam pada semua!!! Sekarang ni sibuk bersegmen-segmen dengan blogger-blogger yang rajin buat segmen ini. Lagi satu didesak oleh Yaya!!!!hehehehehe.
Aku salute pada Yaya kerana rajin join macam-macam segmen.
Antara segmen yang aku join ialah:
Segmen: Saya Nak Lepak Ngan Awak!
Segmen:Jom Blogwalking & Join Bloglist Promosi Blog
SEGMEN: Jom Blogwalking + Follow
Segmen: Saya Nak Masuk Dalam Bloglist Ain!!!
Segmen : Bloglist Bulan di Mei dan June 2012 by mumui..
Segmen : Miss Z Cari Blogger
SEGMEN: BLOGLIST MAY BY IERA

Selain itu aku juga kemas kini senarai Hanif bloglist aku yang semakin berkurangan. Antara sebab aku join segmen-segmen ialah aku nak menambahkan senarai nama bloglist aku. Kali aku tak request bertukar-tukar bloglist tapi mana-mana blogger yang berada didalam segmen yang aku join aku masukkan dalam bloglist aku.
Mana-mana blogger yang tidak updated blog selama 2 bulan ke atas telah aku remove. Masuk ini dah 2 kali aku kemas kini bloglist aku..
Kekerapan blogger hangat-hangat tahi ayam memang banyak !!!..hahahahaha

Sebab itu aku selalu beri nasihat, berblogging ini adalah suatu aktiviti yang berdisiplin. Selalu kena updated blog dan mahu tak mahu mesti ada sedikit pengetahuan tentang pagerank atau Alexa atau SEO. Kalau tak anda akan merasa bosan sebab anda berblogging dalam arah yang tidak menentu.
Dengan saingan seperti Pagerank atau Alexa anda memotivasikan diri anda untuk terus berblogging.
Sebagai contoh Hanif Blog mempunyai PR1 dan aku mempunyai cita-cita nak naik PR2. ( dan masih gagal..hehehehe) Salah satu teknik berblogging SEO ialah anda mesti mencari backlink yang baik. Untuk mencari backlink yang baik anda mesti blogwalking dan meningkatkan traffic anda. Selain itu terdapat beberapa teknik yang lain ler..
Macam blogger yang baru, salah satu motivasi untuk anda berblogging ialah menambahkan follower. Betul tak?
Baru anda rajin join segmen atau blogwalking....

Berblogging ini bukan setakat buat post tetapi sentiasa mengejar ilmu yang ada...
Selamat berblogging dan penganjur segmen saya akan datang ke blog anda!!!!

Catat Ulasan

39 Ulasan

nur_za berkata…
hehe..bloger hangat2 tahi ayam yer..hehe
yayahnasake berkata…
yayah BUKAN yaya...huhuhu
Unknown berkata…
macamana senarai bloglist boleh berkurang pula?
Unknown berkata…
h, baca dua kali.. baru faham.. hehe.. lambat pick up lah saya ni..
Unknown berkata…
oh, baca dua kali baru faham.. lambat pick up lah saya ni..
P#eoniX berkata…
btol tuh...moga-moga aku masih kekal sebagai blogger...hehehhe...nasehat ntok diri sendiri....huhuhhuu!!!!
Harap Nani tak jadi blogger hangat2 tahi ayam...hehe^^!

BTW,thanks for the info pasal alexa,seo and pagerank tu...maklum la baru 3bulan ber-blogging...tak tahu sgt pasal2 ni semua... :))
Atiey-Demok berkata…
hai sya dtg nk myelit..hehhehe
Ain Zayy berkata…
salam..singgah sini..
blogger hangat2 tahi ayam ?
terasa kot..hehe, xpe2..entry yg membangun! btw, thanks :)
Dura berkata…
yeahhh hidup bloging!!! :)
THE AUTHOR berkata…
Maaf yek kalau ayat hangat2 tahi ayam tu...hehehhhee
Ianya tak der apa-apa tujuan ker...
Thanks to all members from segmen2..
Raudhah berkata…
hidup blogger !
sememangnya bercita-cita untuk tidak menjadi blogger hangat-hangat tahi ayam .
terima kasih kerana mengunjungi blog saya dan follow.
saya juga melakukan perkara yang sama, done comment and follow :)
Miss Aini berkata…
bw here! following u back!! :))
Unknown berkata…
salam..erm dtg sini membalas kunjungan..penah baca pasal seo tp tak berapa nak paham :)
Noji berkata…
haha...hrp2 sy jd blogger hngt2 taik ayam la...sy bru lg dlm brblogger ni..bru aktif bln lepas je
sy da follow awk :)
Siti Hajar Noh berkata…
alamak..terasa pulak. hehe. kdang2 klu hajar tak update blog tu mknenya hajar sibuk sgt... hehe
malyna Jury berkata…
mcm besh blogwalking ni..
dpt knl dgn rmai blogger...

salam ukhwah
Tanpa Nama berkata…
salam singgah... wb sini. membalas kunjungan anda
Abu Bagi berkata…
yag pasti usahla aku diremove ya hahahaha

dulu PR aku 2 pastu kalau tak silap dah jadi 1 balik ntah ntah dah kosong balik hahaha
Anis berkata…
hangat2 taik aym. fuh,ade terase sikit..haha
633 done follow ^_^ thanks
THE AUTHOR berkata…
Hari Sabtu ini saya masukkan semua dalam bloglist yek...saya nak ronda segmen keempat lak..kekekeke
Unknown berkata…
Terima kasih :)
THE AUTHOR berkata…
kit atukar bloglist lepas saya masukkan blog anda ke blog saya....ehehhehe
Sori kalau 2 kali ....
terjah sini !
w0oow..
insyaallah harap2 x jd blogger hangat2 tahi ayam hehee !
da follow blog hanif
thanks sudi ke blog cik eyla =)
rAIHan berkata…
bw sini..

updated bloglist~~
Unknown berkata…
hai saya datang sinie jalan2 nak komen..masukkan bloglist saya ye
BANAFEVER berkata…
singgah sini
betol2, blogging perlu ada disiplin
baru boleh nak trafik
happy blogging :)
Tanpa Nama berkata…
Slm perkenalan..thanx singgah blog ifa..ifa dtg blas knjungan dan follow cnie..:)
Unknown berkata…
hye there here I come..
wah betol ke nak letak kitew dlm bloglist kalo komen sini? waakaka~
kite masih baru lg + sangat malas nak update blog tp kitew rajin BW :D
takpe,kitew singgah sini..
kept blogging :)
Sakura Aihana berkata…
jmpt join segmen hana ya

http://www.marsgreen.blogspot.com/2012/05/segmen-its-you-i-review-you.html
Kak Bunga berkata…
sy singgah sini...;)
THE AUTHOR berkata…
saya akan masukkan semua dalam bloglist...
Akhirnya telah selesai blogwalking semua segmen..lenguh badan ..hahahha
Tanpa Nama berkata…
Terima kasih sbb follow yea :) Dah follow balek .
Hehe , I'm one of blogger tahi2 ayam xD
Tak apa , semangat dah nak buat entry baru ! :D
KESAH D!AR!Kツ berkata…
bw here..done follow (^_^)
Fariz Reza [FR] berkata…
Assalam... saya dapat mesej begini tadi

"Datang dari segmen bloglist by iera http://hanifidrus.blogspot.com/2012/05/kemas-kini-bloglist-dan-segmen.html Pergi ke URL ini agar senang saya masukkan anda ke bloglist saya.. Follow dan thanks sudi mengenali saya kalau dah kenal tak ler follow 2 kali kan..hehehhhe"

erm nak masukkan ID ya??

ID: http://trainerfariz.blogspot.com
Nama: Fariz Reza(FR)
yayahnasake berkata…
i polo youuu..... :D
ienaeliena berkata…
dtg membalas kunjungan:)
zana berkata…
done following hanif... :) no 349...thanks :)
Salina Mat Isa berkata…
bw sini..sry 4 hari tk dpt online,balik kpg..