Cara Ampuh Mendapatkan Pagerank 1

Cara Ampuh Mendapatkan Pagerank 1

pagerank1
Salam pada semua,
Untuk beberapa minggu ini saya akan membuat tutorial secara effektif tentang SEO ( Search Engine Optimize).
Sebelum itu dalam entri yang lepas saya berjaya mendapatkan PR1 untuk bloglist saya iaitu Hanif Bloglist.
Saya rasa mana-mana blogger yang telah exchange bloglist dengan saya pasti ketemu Hanif Bloglist ini semasa saya blogwalking.
Malahan saya pernah menulis cabaran  mendapatkan PR1 untuk bloglist ini.

Melalui Hanif Bloglist ini saya telah mendapat PR1 dalam masa 4 bulan. Sebenarnya melalui analisis yang telah saya lakukan untuk mendapatkan PR1 sebenar tidak sukar. Serius!!
Mungkin kerana sejak kebelakangan ini Google sering mengubah algorithma telah memberi kelonggaran kepada PR1. Google ini susah nak ditentukan perangainya....hehehehehe.
Mana-mana blogger baru terutamanya yang belum mendapat PR1 cuba lakukan teknik yang akan saya terangkan..
Manakala blogger yang telah mendapat PR1 pula kita cuba maintainkan apa yang ada dan kalau boleh kita tingkatkan prestasi ke PR2.--yang aku gagal...hehehehe.

Jangan buang masa jom apa perlu kita buat untuk dapatkan PR1.
Cuba baca ni:
Kenapa Pagerank Penting
Apa itu Pagerank

a) Backlink
Perlu dapat sedikit backlink melalui pertukaran bloglist, exchange banner atau melalui segmen yang tukar-tukar URL. Sebagai blogger baru cara paling mudah ialah exchange banner dan juga join segmen yang membolehkan orang lain meletakkan URL anda ke blog mereka. At least dapat 10 - 15 backlink dah OK kot!!! Kalau susah tukar dengan aku..hehehhehe
Pastikan join semua segmen yang dianjurkan oleh blogger yang berkonsep tukar URL.
Pastikan ada win-win situation.....
Cuba baca ini:
Blog tanpa bloglist tiada pagerank
20 Free Backlink

b) Entri
Buat entri setiap hari. Persoalan timbul kenapa Hanif Bloglist boleh dapatkan PR1 tanpa post atau entri . Jangan salah faham kerana setiap hari saya linkagekan entri anda ke  Hanif Bloglist.( Bukan copy and paste). Dari situ entri anda mendapat linkage dan saya seolah-olah membuat entri. Ini adalah point yang terpenting !!!!
Kerana Google akan index setiap pages yang anda buat...kalau anda tak buat entri macam mana Google nak index.
Perlu buat satu hari satu entri!!!!Minimum !! Tapi sesekali kalau ada kenduri kamu tak buat 2 hari ..OK .
Cuba baca ini:
Bagaimana Membuat 10 entri sehari

Lain-lain kalau rajin:
a) Daftar dengan Google +, kerana ia juga dikira sebagai satu alat Google.
b) Daftar dengan Alexa kerana anda lihat backlink yang tulen anda melalui Alexa link.
c) Pingkan blog anda ke facebook, twitter atau blog-blog yang jalan aktiviti ping... boleh dapat backlink percuma.

Dah siap!!! Itu ajer... Dan pastinya anda akan dapat PR1 dalam masa 3 bulan.



Lain-lain.....
Traffic

Traffic akan datang kepada anda jika anda selalu blogwalking. Jangan risau sangat tentang traffic kerana untuk PR1, janji ada sedikit traffic dah mencukupi.
Saya cadangkan untuk dapatkan traffic tambahan join dengan ping blog Malaysia seperti ping.busuk atau apesal.com

SEO
Untuk mendapatkan PR1, tak perlu SEO yang kuat-kuat. Dapatkan backlink yang saya terangkan kat atas.
Jangan risau sangat tentang nofollow. dofollow, metatag atau keyword. Itu semua adalah bonus kalau anda buat dalam masa 3 bulan ini.

Blink-blink atau flash
Blogger baru biasanya suka modified blog kau orang dengan burung-burung yang terbang, kadang-kadang tulisan jalan-jalan.
Buat ajer tapi jangan terlalu banyak sehingga memberatkan blog kau....
Saya faham sebagai blogger baru, kamu ada banyak lagi ruang-ruang yang kosong. Itu sebab kau letak macam-macam widget...hehehehhe
Tapi widget kamu akan berkurangan seiring dengan usia blog anda...

Kesimpulan ialah untuk dapatkan PR1 - Backlink dan Entri. Amalkan selama 3 bulan hingga bulan Jun 2012 ini dan anda akan dapat PR1.
Kecoh lu Hanif ..orang lain pun dapat PR1 tak kecoh pun....hehehheh
Aku sebenarnya tak sabar nak kongsi ilmu ni dengan semua orang...hehehehehehhe

Catat Ulasan

9 Ulasan

Unknown berkata…
info yg menarik.
Unknown berkata…
skg google x perlukan backlink2 lagi bro.. skg google berpandukan googlepanda.. cari info tentang googlepanda skg kat google search!..:)...
Mr Labu berkata…
huhu.. memang terbaik tips ini untuk blogger baru dan yang hampir putus asa macam aku..
THE AUTHOR berkata…
Alamak!! Maaf saudara josrevalution,
Google panda merupakan satu algorithm yang untuk melawan spammer, orang-orang yang suka copy paste dan juga low quality untuk backlink.
Backlink masih lagi diperlukan tapi sejak Google Panda ini ada backlink yang tiada kualiti/spam akan ditempelang oleh Google ..hehehhee.
Backlink lak ialah memudahkan robot crawl URL kita dari link poihak lain dengan lebih mudah..
Kalau macam tu...backlink tak perlu. Senang ler..blogger PR4 kita boleh minta letakkan URLkit akat blog mereka...hehehehe
AZMI KHAN berkata…
info menarik nie....
akan dipraktikkan.....
teratai berkata…
Terima kasih kongsi info ini:)
eyda lha ♥ berkata…
saya blogger baru, saya ta paham la ape tu pagerank . bole bagitwu leih detail lagi ta? heheh
onlajer berkata…
dah setahun tapi belum dapat pr lagi huhu